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COMMERCIAL & INDUSTRIAL BUILDINGS

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Dunst Hydraulik 1_2.jpg

Projektbeschreibung:
Im Gewerbepark in Grafenschachen wird das neue Betriebsgebäude der Firma Hydraulik Dunst errichtet.

Das Bauvorhaben besteht aus 3 Bauteilen (Betriebsgebäude, Heizhaus und Prüfstraße/Waschbox).

Aus dem Heizhaus erfolgt die Versorgung für die Beheizung der einzelnen Gebäudeteile, sowie die Beheizung der Lackier- und Sandstrahlkabine im Betriebsgebäude mittels zwei moderner Hackgutkessel. Die Raumbeheizung im Bürotrakt wird über Heizdecken realisiert. In allen anderen Bereichen erfolgt die Beheizung mittels Fußbodenheizung, in den Hallen entsprechend in Industrieausführung. Die Raumkühlung im Bürotrakt wird über Kühldecken und in den Technikräumen über Split-Klima-Geräte realisiert.

Die Stromversorgung wird über eine eigene Trafostation sichergestellt. Die Verteilung erfolgt über die zentral angeordnete Niederspannungshauptverteilung für das gesamte Gelände. Am Dach des Betriebsgebäudes, sowie am Dach der Prüfstraße/Waschbox wird annähernd flächendeckend eine PV-Anlage errichtet die zum Einen den Eigenbedarf dient und zum Anderen die überschüssig produzierte Energie ins Stromnetz zurückliefert.

Seitens TGA werden folgende Tätigkeiten durchgeführt:

  • Errichtung einer Heizungsanlage für das gesamte Gebäude

  • Errichtung einer Aufzugsanlage im Stiegenhaus

  • Errichtung dezentraler Klimaanlagen

  • Errichten der Sanitärinstallation

  • Anschluss der Ver- und Entsorgungsmedien

  • Errichtung einer Trafostation zur Stromversorgung

  • Errichtung einer Erdung- und Blitzschutzanlage

  • Errichtung einer Photovoltaik-Anlage

  • etc.

Bauherr:  

Dunst Holding GmbH

Auftraggeber:

Dunst Holding GmbH

 

Architekt:

Gaulhofer Bauplanung GmbH

Projektart:

Gewerbe- und Industriebauten

Neubau Betriebsgebäude

 

Projektbeschreibung:

Planungsleistung HKLS + E
Fachbauaufsicht HKLS + E

 

Ausführungszeitraum:

2022-2023

BETRIEBSGEBÄUDE DUNST HYDRAULIK

7423 GRAFENSCHACHEN, GEWERBEPARK 30

Project Description:
In the existing production building of OTTO BOCK Healthcare Products GmbH at Brehmstraße 16 – building 1, a restructuring of the production and testing processes was carried out. In future, the individual production testing departments will also be accommodated in this building. In the course of the reconstruction, individual departments were changed and optimised with respect to location. Existing machinery and equipment was relocated from the previous second location at Kaiserstraße to building 1 at Brehmstraße 16 and integrated into the production and testing process. In addition, production machines no longer in use were eliminated and partly replaced by new machines. The new test area, including the proper infrastructure, was built on the ground floor of building 1. 


Due to the restructuring and integration of new departments, house installation systems and electrotechnical systems had to be reconstructed and extended in order to adapt to the new requirements of the corresponding production- and testing processes. 

 

The following activities were carried out regarding building installations:

- Adaptation and extension of the house installation systems and the new production and testing processes
- Adaptation and extension of the electrotechnical installation systems to the new production and testing processes
- Integration of the existing and new production and testing machinery into the house installation and electrotechnical systems
- Installation of additional air conditioning systems for the testing process
 

Builder:                

Otto Bock Healthcare Products GmbH

 

Contractor:                

Otto Bock Healthcare Products GmbH

 

General Designer/Architect:

-

Type of Project:

Commercial and industrial buildings 
Relocation of the Model Building and Test Area

 

Project Description:

Planning work

Planning services hvac + E + MSR
Site Management hvac + E + MSR

 

Construction period:

09/2018-04/2019
 

OTTO BOCK HEALTHCARE

1160 WIEN, BREHMSTRASSE 16

Project Description:

Office spaces for Allianz Elementar Versicherungs AG were built in the existing office building at Bahnhofplatz 1 in Mödling. The new branch accommodates office areas for both Allianz Elementar Versicherungs AG and the vehicle registration office.


The following activities were carried out regarding technical building installations:
- Renewal of the heating system in the entire Allianz rental area
- Installation of a mechanical ventilation system for all office and common areas
- Installation of an air conditioning system for all areas
- Renewal of the entire sanitary installation system in the rental area
- Adaptation and connection to existing supply and disposal systems

Builder:                    

Allianz Elementar Versicherungs AG

 

Contractor:                

Allianz Elementar Versicherungs AG
Hietzinger Kai 101-105
1130 Wien

 

General Designer/Architect :        

Marginter Architekten ZT GmbH

 

Type of Project:

Office / Commercial buildings 

Expansion of the rental area

 

Project Description:

Planning work

Planning services hvac + E
Construction Supervision hvac + E

 

Construction period:            

2019-2020
 

ALLIANZ RENTAL AREA

2340 MÖDLING, BAHNHOFPLATZ 1A

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